Det öppna brevet till Lena Sommestad

Tycker det här var ganska intressanta meningsutbyten: http://bang.se/artiklar/2012/hej-lena-2012-12-12

Som vanligt är jag övertygad om att alla inblandade vill så väl de kan. Så långt allt gott. Men sen måste ju “sida” väljas, för vissa kamper är nödvändiga att ta. Jag tror alltid att fler perspektiv är otroligt nyttigt, och jag välkomnar den intersektionella feminismen oerhört mycket. Och jag tror att diskussion alltid är bra, så jag är inte så rädd för den “splittring” som skulle kunna uppstå som Lena Sommestad hänvisar till.

Jaja, läs.

Det är vinter nu hörrni, jag bara kom att tänka på det.

Leave a Reply

