Gro gröda

Det är något som gror inom mig. Det dyker upp när ena skon är större än den andra och glappar lite. Det dyker upp när jag slentrianmässigt går till jobbet. Det dyker upp när jag lyssnar på hetsig musik på bussen. Det stirrar mig rakt i ansiktet med fula trötta ögon när jag vankar av och an hemma. En frustration och irritation och nervositet.

 

Är det meningen att en ska vara glad? För i så fall är jag misslyckad.

Nej jag vet ju redan vad jag tycker, det finns ju inget “meningen”. Livet får och kan vara lite hur som helst. Det störande är bara att vissa verkar glada. Det stressar.

 

Röv.

 

Personligt inlägg. Check.

 

Och här ska anonymiteten tydligen bevaras, inte när det skrivs om det politiska. Jag borde se över mig själv.

Leave a Reply

