Det är nånting konstigt med

Precis innan jag skulle gå och lägga mig så länkar en vän en live-stream från Portugal. Jag har inte lyckats uppdatera mig så mycket om vad det är som händer, men det visade protester utanför premiärministerns hem. Jag frågade vad det handlade om och fick svaret att det hade med nån ny budget att göra. De hade byggt en stor kartongimitation av budgetförslaget och tänt eld på den. Jag försökte googla efter vad som hände men hittade ingenting. Så jag letade mig till Twitter och skrev in #portugal för att se vad folk skrev där.

De flesta var upprörda över att Portugals TV-kanaler inte rapporterade nånting om händelserna. De var tydligen upptagna med att visa fotboll på alla kanaler. Stora svenska medier har ännu inte rapporterat något. Återgå till vardagen. Under 2000-talet är uppror inte ett undantag, det är ett normaltillstånd och inte värt att rapportera om. Krig är fred. 1984.

Det intressantaste jag har att rapportera om är att det snöar hos mig. 

Leave a Reply

