En bra dag att inte ha internet

Kredd till Rasmus Fleischer som formulerar typ allt jag tänkt  i de här frågorna, och lite till:

http://copyriot.se/2012/09/25/kritikcykelns-hastighet/

Media hänger ut initiativ som kännetecknas av det politiskt korrekta, kulturvänster, feminism etc (DN:s nyhetsvärdering när det valde sin framsida idag är ju helt bisarr), vilket sedan väcker reaktionens storm. Detta sporrar i sin tur en vänster besatt av allt som har med representation att göra att kasta sig huvudstupa in diskussionen och inta rollen som en moralens väktare. Gång på gång föds debatter som i ett större perspektiv är provocerande futtiga men som fungerar bra i kvällstidningsjournalistikens flod av nonsens.

Ett tips bara. När jag var på väg hemifrån imorse sa 1914-1918 nåt i stil med “Nu är det bråk på twitter” och visade mig DNs artikel om hela Kulturhuset-Tintin-debaclet. Jag skrattade typ lite och gick iväg för att fixa med mitt. Sen fick jag reda på att det naturligtvis aldrig var fråga om nån censur utan en omorganisering och sen fick jag veta att Kulturhuset ändrat sig i frågan, men då hade jag helt slutat bry mig.
Jag har varit utanför hemmet hela dagen, utan dator eller mobiltelefon med internet, jag
har inte hängt med ett endaste dugg i den här debatten. Läste ett bra blogginlägg av hjältarna på Serieteket, och kommentarerna där sa mig att jag absolut inte missat nånting. Det här hör ihop med en annan grej jag skrivit. Min attityd till Twitter, smartphones osv. är typ som en stereotyp gammal farmor: vad ska det där vara bra för? Det verkar ju bara jobbigt.
Jag gissar att eran hög med böcker ni vill läsa, bara som exempel, är lika hög som min, så greppa en bra bok där, läs något, bli smartare och gladare istf ledsnare och dummare.

Leave a Reply

