Resereportage från Palestina och Israel

Nedan följer länkar till ett långt jävla resereportage från en resa till Palestina och Israel. Jag kan meddela på en gång att det är ett juvenilt försök till att förstå något alls kring konflikten och den politik som förs i dessa länder. Det är tafatta ansatser till att analysera en oerhört komplex och infekterad situation, så reportaget ska läsas med förståelse för min/mina reskamraters ickeförståelse. Och med kritiska ögon förstås. Jag vet inte om jag hade skrivit på samma sätt idag, ett år senare. Men det kan säkert ge något att se hur det konkret kan kan te sig i en sådan här konflikt, bortanför papperstidningarnas och nyheternas avlägsna bilder. Oh well, here goes:

Palestina och Israel, dag 1

Palestina och Israel, dag 2

Palestina och Israel, dag 3

Palestina och Israel, dag 4

Palestina och Israel, dag 5, 6 och 7

Leave a Reply

