Att logga in och stanna kvar

Det är svårt det där, med att logga in på det nätverk who shall not be named och inte lyckas logga ut. Plötsligt satt jag där i två timmar och stirrade blankt på all överflödig information. Kände mig delaktig, lika viktig/oviktig som alla andra. Scrollade upp, scrollade ner. Men det ledde mig ingen vart, det fanns ingen skapande horisont längst ner eller längst upp på sidan. Och jag undrar vad det är som är så svårt med att logga ut.

Det är det som är spännande med marknadens produkter, att producenterna av dessa produkter som ska sälja har en jävla kunskap kring människan och henoms psyke. De vet vilka knappar de ska trycka på, de vet vad människan behöver och vad människan kan missbruka. I grunden är det nog bekräftelse det handlar om, på ett eller annat sätt. Människan älskar bekräftelse och kapitalismen älskar att bekräftelse kan generera pengar.

Ryck av det som ett plåster ba. Logg ut ba.

1 comment
  1. styckarn said:

    DE-ACTIVATE. hur lätt som helst, och jag har faktiskt umgåtts med människor på riktigt den här veckan. fo’ real.

Leave a Reply

